حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در سخنانی؛

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی: صلاحیت ۱۰۱۹ نامزد انتخابات در خراسان رضوی تایید شد/ مجلس قوی مانع انحراف می‌شود 

سروی‌ها گفت: در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی هزار و ۱۹ نفر داوطلب تاکنون تایید‌ صلاحیت شدند.
کد خبر: ۶۵۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ - 19February 2024

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان رضوی: صلاحیت ۱۰۱۹ نامزد انتخابات در خراسان رضوی تایید شد/ مجلس قوی مانع انحراف می‌شود به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمدکمال سروی‌ها» رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان خراسان رضوی امروز با حضور در «استودیو انتخابات» استانداری خراسان‌رضوی درخصوص آخرین اخبار انتخاباتی در حوزه این استان اظهار داشت: فرآیند انتخابات دقیق و منظم در حال طی شدن است و کم‌کم به پایان این فرایند نزدیک می‌شویم. درصدد هستیم تا انتخابات و رقابتی باشور را در ۱۱ اسفند برگزار کنیم، قسمت اعظم بررسی صلاحیت‌ها در هیئت بازرسی و هیئت‌های نظارت در استان انجام شده است، بر اساس آخرین آمار نتیجه بررسی صلاحیت‌ها فردا اعلام خواهد شد.

وی با اعلام آخرین آمار تایید صلاحیت‌شده‌ها در استان خراسان رضوی افزود: هزار و ۱۹ نفر داوطلب تاکنون در استان تایید‌صلاحیت شدند که از این تعداد ۵۲۰ نفر در مشهد تایید صلاحیت شده‌اند، دو برابر میانگین کشوری در مشهد داوطلب داریم و ۱۰۴ نفر در مشهد برای هر کرسی به رقابت خواهند پرداخت. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه به دو علت در انتخابات امسال تاییدشدگان بیشتری داشتیم، ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات، امسال در هیئت بازرسی به دو دلیل تایید صلاحیت‌شدگان بیشتری داشتیم؛ بعد از اعتراض افرادی‌ که تایید صلاحیت نشده بودند برایشان جلسه استماع برگزار می‌کردیم و دلایل تایید و عدم تایید را حضوری به داوطلبان بیان می‌کردیم به‌طوری‌که روزانه با ۷۰ نفر نشست داشتیم و بعد از استماع و دفاعیات و بیان مستندات آن‌ها به هیئت نظارت مجددا صلاحیت این افراد را بررسی می‌کردیم و تایید شدند، مورد دوم زمان بررسی صلاحیت‌ها نسبت به انتخابات گذشته بیشتر شد به‌ طوری‌ که در بازه زمانی ۲۰۰ روز بررسی شورای نگهبان به طول انجامید و این مسئله باعث شد تا افراد بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند.

در تاییدصلاحیت‌ها به دنبال شناسایی نخبگان نیستیم

سروی‌ها با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قوانین باید احراز حداقل‌ها را انجام دهد، تصریح کرد: در تاییدصلاحیت‌ها به دنبال شناسایی نخبگان نیستیم، از بین تایید صلاحیت‌شدگان همه در یک سطح نیستند برخی برای اولین بار حضور در کار اجرایی را تجربه می‌کنند و برخی سالیان دراز تجربه کار‌های نظارتی و اجرایی داشته‌اند لذا مردم باید به فرد اصلح رای دهند.

وی با بیان اینکه اگر مجلسی قوی داشته باشیم که اعضای آن اشراف همه‌جانبه به موضوعات داشته باشند، انحراف پیش نمی‌آید و رفاه معیشتی برای مردم فراهم می‌شود، گفت: مجلس باید میدان‌داری کند و جلوی انحراف را بگیرد، این قدرتی است که قانون جمهوری اسلامی به مجلس داده است لذا اگر مجلس قوی باشد، مشکلات و خلأهای قانونی به خوبی رصد شده و رفاه عمومی در جامعه فراهم می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای داشتن مجلس قوی و دغدغه‌مند، افراد باتجربه و پخته باید وارد میدان شوند، خاطرنشان کرد: در انتخابات از تمامی سلایق و مشرب‌های سیاسی اعم از اعتدال، اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل‌ها داوطلب داریم که تایید صلاحیت شدند. بر این اساس، ۵۰۰ نفر در استان بدون گرایش سیاسی و مستقل‌اند، آمار داوطلبان اصلاحات در استان ۵۵ نفر، ۱۶۱ داوطلب اصولگرا و ۳۵ داوطلب اعتدال هستند.

سروی‌ها با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تضمین‌کننده نظام است، یادآور شد: دشمن این‌گونه القا می‌کند که با وجود مشکلات معیشتی مردم پای صندوق‌های رای نیایند، ولی عقل و خرد به ما می‌گوید اگر عیب و نقص و بیماری وجود دارد باید به دنبال درمان بود، قطعا وجود مجلسی قوی می‌تواند مشکلات کشور را درمان کند.

وی ادامه داد: نخبگان باید با ارتباط چهره به چهره با جوانان شبهات آن‌ها را رفع کنند اگر انتخابات را جدی نگیریم و شایستگان را برنگزینیم دشمن یاس و ناامیدی را بین مردم غالب می‌کند.

تعداد بانوان داوطلب در خراسان رضوی ۶ برابر ظرفیت کرسی‌ها در استان است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان خراسان‌رضوی بیان داشت: ۱۲۰ نفر از بانوان در استان خراسان‌رضوی داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که این تعداد شش برابر ظرفیت ۱۸ کرسی در استان است، اگر بانوان داوطلب در انتخابات، در مشهد تلاش کنند قطعا می‌توانند موفق باشند و کرسی‌های بیشتری را در مجلس داشته باشند.

وی افزود: تعداد زیاد داوطلبان در انتخابات، انتخاب را برای مردم دشوار می‌کند لذا نخبگان به کمک مردم بیایند تا فرد اصلح شناسایی و به مجلس راه یابد چراکه مجلس جای آزمون و خطا نیست بلکه جای انسان‌های پخته و نخبه است.

سروی‌ها عنوان داشت: ۱۲ کانال انتخاباتی در صداوسیما ایجاد شده که این فرصت مناسبی برای نامزد‌ها است که به معرفی خود بپردازند. طبق اعلام نظرسنجی‌های معتبر و در انتخابات سال‌های گذشته، مشارکت در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است که برحسب این نظرسنجی‌ها مشهد حدود ۴۵ درصد و شهرستان‌ها بین ۵۵ تا ۶۰ درصد مشارکت خواهند داشت و این موضوع دشمنان ما را آزرده‌ خاطر کرده است تا ناامیدی و مشکلات معیشتی را بین مردم القا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار